Bye, 2009......

After 365 days, year 2009 finally comes to an end, with year 2010 catching up. Well, this year went away quite fast, for me. It’s like a blink of an eye. It seemed like yesterday when I first entered form 4.

To sum things up in English, I can only say that I have had a prosperous and fruitful year and learned a lot in this year-worth journey. I learned about attitude in study, interact with people, and lots of things………… (you see, I’m bad at describing this kind of things in English. So, I better start writing this post in mandarine. But, don’t worry, this blogspot still have English as its main language……… lol)

Well, this is the year I grew more matured (honestly, I think so……). Although some of the people may say, “Joshua is still as lame and as surprising as ever”, I tell you, my reader, that that is my style, and my maturity could not be measured by my lameness……… I also suffered from distress this year, which molds me into a more durable person.

Well, I’m switching to BC now……… I’m sorry for any inconvenience caused. Remember, this post is my truest feeling and thoughts.

2009年让我成长了许多,更让我思想了许多真理。2009年里,我的人生达到另一个高峰。当中,我学习在忙碌中屹立,并在忙碌中克服重重困难,注重各项的发展。感谢神的带领,我学习对事奉热忱,更对上帝的旨意顺服。在2009的年头里,我学会竭力推动所被委托的事工,不再空闲时怠慢,发白日梦。学习过程后,我不再妄想了。

除此之外,我也学习了沟通的艺术。之前,我的言语难免伤了许多人的感受 (在此慎重道歉)。玩笑有时也开大了(对不起,为的是娱乐效果,没有针对之意)。当然,我也学会诚恳待人。之前,因为自以为厉害而小看了许多许多的人。年末时,才开始欣赏别人独有的特点。世界也变得可爱许多。

可是,在步入成人世界的这年,让身、心、灵受了不少创伤,几乎崩溃。(关心者请回顾以往的网帖)。毕竟,成长了许多,也看出了别人的弱点。看到了别人错误的地方,却不提出以便改进,愧疚,愧疚,愧疚,愧疚…… 把它列入明年的学习课程吧………加油!

还有,要让大家对我改观。我认真时就和我认真,玩时陪我尽情地玩。别在我认真时和我开玩笑,我会生气的!

感谢神一年来的带领,神的恩点多之又多,数也数不清……在神面前,我什么都不是………

2009 年的网帖到此为止了,就此下线。

Sign off for year 2009.

No comments:

Related Posts with Thumbnails