Start From Here. 慢慢来。迷宫一样的未来。

Dear Blog,

We can’t escape from the reality.
We can’t escape from the logic that defines what we are.
Homo Sapiens.
Human.

Human craves for attention.
Human do all kind of things just so that they will be paid attention.
Human loves to control.
Human loves to see so highly of themselves and look down on others.
Human tries to change others.
Human rejects everything and people who behave against their will.
Human flocks together.
Human tend to take for granted all important things
Human set their eyes on things not worthy to be kept
Human get defensive when people talk about their weakness
Human never appreciate goodness in others
Human make promises and forget about them.
Human tries to play God.
Human thinks that they are God.

Human’s one big sucker.

Maybe everything in the world is incredibly simple, only that
The complexity of human makes the world a mess,
And destroy the world in a way that now it is barely inhabitable.
Full of hatred.
Full of lies.
Full of broken promises.
Full of betrayal.
Full of disappointment.
Full of things that are not suppose to happen.


I would pray all day to God so that he would let me discover some goodness remaining in this place. And I pray that He would let me see that I am a human, too.



 

未来的一代怎么了??

后现代的人们,更自私,更没有分寸,更没有礼貌,更没有美德。
看到这一切,我只能纳闷,无奈。

有些人甚至还没看到
有些人甚至知道了,一点行动都没有
有些人甚至知道了,了解了,明白了,
呼吁大家警醒了,
自己还是一个样。
无耻地高呼“改变”,自己的品德却无耻地难看。

我也只能住嘴。
反正我怎么呼,
怎么喊,
我还是被看成一个不敬的小孩。

我说的话,有没有这个分量??
那么我的用心良苦,谁能从我的泪眼里察觉??

我的关怀方式,是你无法察觉的悲哀。
我想我想说的是,

一个人眼中只有自己,
在外面再成功,再德高望重,
再多的丰功伟绩,
我也不会向你看齐。

我也长大了。
我也有了我的原则。
我也有了我的执着。
我也很耐心地站在一旁听着。
静静地听着。
静静地看着妳自我地咆哮。
静静地感受着周遭被你糟蹋的人们的感觉。

你可以很大声。
你可以很自大。
你可以很不可一世。
但是你却不会打动我心。
永远都不会。

你可以说我无耻。
你可以说我会被天打雷劈。
你可以说我目中无人。
但是我想我觉得,
我看到的是事实,
是一次又一次,
重复又重复的固执。
错了吗??


用你的语言对你说了。
够白了吧??
听得懂了吧??


我要快乐



No comments:

Related Posts with Thumbnails